Resepi Kurma Susu (Pasti Buat Anda Hilang Dahaga)


Assalamualaikum,

Kali ini Daily Deen Hub (DDH) ingin berkongsikan satu resepi yang pasti sangat diperlukan di bulan Ramadan tak lama lagi. Antara salah satu minuman yang berkhasiat yang patut diambil di bulan Ramadhan nanti adalah susu kurma.

Susu sahaja penuh dengan khasiat proteína, vitamina y mineral yang amat diperlukan oleh tubuh kita dan ia dianjurkan diambil oleh semua lapisan umur.

Kita sudah sedia maklum, di bulan yang mulia ini, kita mestilah mengekalkan tenaga untuk menempuhi semua cabaran menahan haus dan lapar sambil meningkat amalan-amalan kita.

Mari kita lihat cara-cara untuk membuatnya.

  1. Para obtener 2 gelas air kurma, sediakan 6 biji kurma atau 8 biji jika kurma jika bersaiz kecil.
  2. Buang biji kurma dan direndam di dalam air semalaman di dalam air.
  3. Setelah ditapis, kurma tadi dikisar bersama 200ml susu segar sehingga halus. Boleh juga diletak ais di dalam blender untuk dijadikan seperti ice blended.

Kurma pula mempunyai kandungan vitamina A, B6, calcio, zat besi dan bermacam lagi. Dengan kombinasi susu dan kurma, minuman ini akan memberi manfaat sihat pada tubuh kita di bulan Ramadhan ini insya Allah.

Kurma Ajwa en línea Singapur

Minuman ini juga versatil kerana jika diambil pada waktu sahur, ia dijadikan sumber tenaga untuk kita terus bergerak dan bekerja. Jika diambil ketika berbuka pula, ia amaat mengenyangkan dan dapat menggantikan tenaga setelah seharian bekerja.

Selamat mencuba.

Untuk mendapatkan Kurma Ajwa Aliyah Al-Madinah


Dejar un comentario